Pressrum

Presskontakt, fototillstånd, pressbilder och nyheter för press och media.

Presskontakt

Mejla frågor i första hand. Detta görs till kommunikation.sodertaljesjukhus@regionstockholm.se

För akuta kommunikationsärenden, kontakta Södertälje sjukhus kommunikationschef Malin Pettersson. Ring sjukhusets växel för vägledning. Telefon 08-123 240 00.

Region Stockholms pressfunktion har telefonjour dygnet runt på telefon 08-123 131 48.

Fototillstånd

Södertälje sjukhus har strikta regler för fotografering och TV-/filminspelning på plats på sjukhuset. Detta av hänsyn till patientsekretessen, anhörigas och andra besökares integritet. Oavsett om patienter eller besökare medverkar eller inte, krävs ett skriftligt intyg från kommunikationsavdelningen.

Nyheter från Södertälje sjukhus

{{item.Changed | date:'d MMM'}}