För att webbplatsen ska fungera bra för dig och för att samla in statistik som hjälper oss att förbättra den, använder vi kakor.
Läs mer om hur vi hanterar kakor
För att webbplatsen ska fungera bra för dig och för att samla in statistik som hjälper oss att förbättra den, använder vi kakor.
Läs mer om hur vi hanterar kakor

Ditt besök

Här hittar du praktisk information inför ditt vårdbesök eller om du ska besöka en patient, samt för dig som är inneliggande patient. 

Innehåll

  • Avboka eller omboka

    Om du vill boka av eller boka om ditt besök ska du göra det minst 24 timmar före den utsatta tiden.
  • Avgifter och högkostnadsskydd

    Region Stockholm har enhetstaxa. Det innebär att patientavgiften är densamma oberoende av vilken vårdande yrkeskategori man besöker.
  • Besöka patient

    Vad som kan vara bra att tänka på när du ska besöka en patient som är inneliggande.
  • Din journal

    Vi är enligt lag skyldiga att föra patientjournal. Du har rätt att läsa din journal, spärra uppgifter och se vem som har öppnat den.
  • Foto- och filmförbud

    Med hänsyn till patientsekretess och integritet är det inte tillåtet att fota eller filma utan tillstånd på sjukhuset.
  • Färdtjänst och sjukresor

    Du kan få färdtjänst till och från sjukhuset om en funktionsnedsättning gör det svårt för dig att förflytta dig eller resa med kollektivtrafik.
  • Hitta hit

    Södertälje sjukhus ligger centralt i Södertälje. Hit kan du ta dig med både buss eller egen bil.
  • Hitta på sjukhuset

    Det kan vara svårt att hitta på sjukhuset. Vi hjälper dig hitta rätt.
  • Kameraövervakning

    Delar av sjukhusets område är övervakat med kameror för att skapa trygghet och säkerhet för alla som vistas på området.
  • Parkering

    Det kan vara svårt att hitta parkering vid sjukhuset. Kom därför gärna i god tid om du har ett inplanerat vårdbesök.
  • Service på sjukhuset

    På Södertälje sjukhus finns apotek, restaurang, café och annan service. Här hittar du mer information om den service som vi erbjuder.
  • Starka dofter, allergi och handhygien

    Tänk på att undvika starka dofter, visa hänsyn vid allergier och ha god handhygien för att minska risken att sprida smitta på sjukhuset.
  • Synpunkter på vården

    Vi vill ge bästa möjliga vård till alla. Om vi får veta vad du tycker, kan vi förbättra vår kvalitet och säkerhet i vården.
  • Tolk

    Tolk kan behövas av flera skäl, bland annat om du inte förstår svenska, om du är döv eller hörselskadad, eller om du har talsvårigheter.
  • Vårdgaranti

    Vårdgarantin är till för att du ska få kontakt med vården och få den vård du behöver inom rimlig tid.
  • Vårdpersonal

    Den avdelning du är inlagd på kan ge dig information om rutiner och tider som gäller där du är.
  • Väntetider

    Vi gör vårt bästa för att kunna erbjuda snabb tid till mottagning, behandling eller operation. Det kan finnas olika lång väntetid till oss beroende på diagnos.
För att kunna ge feedback behöver du tillåta kakor..