Telefontider
Måndag-torsdag 08.30–11.30 och 13.00-15.00
Fredag 08.30-11.30
Drop-in tider Röntgen 2
( Stängt 23/12-1/1 )
Drop-in måndag–torsdag 07.10–16.00. Fredag 07.10-12.00.
Patienen måste vara beredd på att vänta eftersom vi inte i förväg vet hur många patienter som kommer.
Vid hög belastning på drop-in kan vi behöva stänga tidigare än angiven tid.
Mer information om drop-in hittar du under rubriken Röntgen 2 nedan
Besöksadress
Rosenborgsgatan 10, Södertälje
Ingång via Entré A, Huvudentrén - Hus 01
Postadress
Röntgen
Södertälje Sjukhus AB
152 86 Södertälje
Vi utför undersökningar med datortomografi, magnetkameraundersökning, ultraljud samt röntgen av skelett och lungor.
Remisser och remissvar
Vi tar emot elektroniska remisser och ger elektroniska remissvar via Take Care till våra remittenter.
Om man inte kan skicka elektroniska remisser tar vi även emot pappersremisser som skickas till:
Röntgen
Södertälje Sjukhus AB
152 86 Södertälje
Remiss krävs alltid.
Beställning av utlåtanden och länkning av bilder
Har du frågor gällande röntgenundersökningar?
Telefonnummer
08-123 245 00
Telefontider
Måndag–torsdag 08.30–11.30 samt 13.00–15.00
Fredagar: 08:30-11:30
Beställning av utlåtanden och länkning av bilder:
Telefonnummer
08-123 245 00
Telefontider
Måndag–torsdag 08.00–16.00
Det går även bra att faxa ärenden. Kontakta Röntgen för faxnummer.
Röntgen 2 har drop-in-mottagning av lungor och skelett från vårdcentraler och privata vårdgivare.
Drop-in-remisser är aktuella i en månad från remissdatum. Patienten får själv ta ansvar för sin remiss och kan uppsöka röntgen när det bäst passar inom angiven tid (fyra veckor från remissdatum).
OBS! Ultraljud, datortomografi, magnetkameraundersökningar och genomlysningsundersökningar tidbokas och patienten kallas via brev.
Ni som har elektroniska remisser skickar dem enligt anvisningarna, så finns remissen på röntgen när patienten väljer att komma hit.
Frikort gäller.
Drop-in-tider
Måndag–torsdag 07.10–16.00.
Fredag 07.10-12.00.
(Drop-in mellan 07:10-08:00 hänvisas till Röntgen 1)
OBS! Vid hög belastning på drop-in kan vi behöva stänga tidigare än angiven tid
Drop-in-information till patienten finns i informationsrutan längst upp på sidan.
OBS! Det är viktigt att skilja på drop-in-patienter och akuta patienter. Drop-in-patienterna får inte något preliminärsvar. Det innebär att remisser med frågeställning ”skelettskada” eller annan fråga som kan komma att kräva akut omhändertagande inte kommer att utföras på drop-in. Det beräknas ta fyra arbetsdagar innan svaret på drop-in-undersökningen är signerat och utskickat.