ombyggnad-södertälje-sjukhus

Trafikpåverkan Erik Dahlbergs väg

På söndag den 20 oktober kl. 10.00 påbörjas arbetet med att montera ner lyftkranen som använts vid sjukhusets påbyggnad. Trafiken på Erik Dahlbergs väg påverkas och blir enfilig. Vänligen följ tillfällig skyltning och hänvisningar från flaggvakter.

Vecka 43 ska den stora lyftkranen (tornkranen) på sjukhusområdet monteras ner. Vid demonteringen behöver byggområdet utvidgas, därför behöver trafiken på Erik Dahlbergs väg läggs om till enfilig trafik utanför byggområdet vid sjukhuset.

Utryckningsfordon och bussar har företräde. Tillfällig skyltning och flaggvakter kommer att finnas på plats för att hjälpa till.

Trafiken påverkas med start på söndag den 20 oktober klockan 10.00. Nedmonteringen av kranen beräknas ta cirka en vecka.

Observera att tiderna för tornkranens nedmontering är inte exakta, utan beroende av väder- och vindförhållanden. Det är till exempel inte möjligt att arbeta säkert om det blåser för mycket från en viss riktning. Om vädret påverkar nedmontering av tornkranen kan tidplanen justeras något.

Mer information om trafikpåverkan och karta på Locum.se

Vi monterar ned tornkranen

Tidigare nyheter om påbyggnaden av Södertälje sjukhus:

Byggstart för fyra nya våningsplan på sjukhuset

Utbyggnad av Södertälje sjukhus med fyra nya våningsplan