Jeanette Bergkvist Jansson, vårdenhetschef Södertälje sjukhus

Jobba som sjuksköterska med stroke och diabetes

Nu söker vi sjuksköterskor till avdelning 8, en internmedicinsk avdelning med inriktning stroke och diabetes.

Avdelning 8 är en internmedicinsk avdelning med inriktning stroke och diabetes. Vi är en akutvårdsavdelning med korta vårdtider och en bred, internmedicinsk bas. Här vårdas patienter med främst stroke och diabetes.

Patienten kommer hit från akuten eller intensivvårdsavdelningen och vårdas här i tre till fyra dagar. Efteråt kommer patienten vidare till en rehabiliteringsavdelning eller blir utskriven till hemmet.

Vi har en strokemottagning kopplad till avdelningen där vi följer upp de strokepatienter som vårdats på avdelningen.

– Som sjuksköterska hos oss får du en bred kompetens inom neurologi, stroke och diabetes. Här får du jobba i ett trevligt och kompetent team med sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, dietist, fysioterapeut och arbetsterapeut, säger vårdenhetschef Jeanette Bergkvist Jansson.

På avdelningen jobbar vi i fyra vårdlag med sjuksköterska och undersköterska. Vi har 24 vårdplatser.

På bilden: Vivian och Jeanette på avdelning 8

Är du sjuksköterska och intresserad av att jobba med neurologi, stroke och diabetes?

Det här får du som sjuksköterska på vår avdelning:

• Strokeutbildning som vår egen strokesjuksköterska ansvarar för
  • En egen mentor på avdelningen
  • Som nyanställd får du en individuellt anpassad introduktion
  • Ett trevligt och kompetent team
  • En bred kompetens inom neurologi, stroke, diabetes,
  • Södertälje sjukhus deltar i studien Magnet4Europe för att stärka sjuksköterskornas roll, bland annat som ledare
  • Bra bemanning
  • Fina lokaler